Edgar Cayce

banner-edgar-cayce_1

Reinkarnace

 

z knihy:    Edgar Cayce    100 + 1 receptů pro zdraví a krásu

(Jak léčil nejslavnější léčitel)

str.162

Myšlenka znovuzrození (reinkarnace) je dnes všeobecně přijímána více, než tomu bylo kupříkladu před deseti lety. Studium zákonů vztahujících se k reinkarnaci (zákon příčiny a důsledku - co zaseješ, sklidíš) má snahy vyvrátit sugestivní myšlenku, že žijeme v nesouvislém vesmíru. Zákon karmy nabízí odpověď třeba na to, proč má nevinné dítě trápení v podobě nemoci, či dokonce smrti, třebaže zarmouceným rodičům žádné "racionální" vysvětlení nemůže stačit. Reinkarnace nabízí vysvětlení nepochopitelných nespravedlností života. Posiluje naši víru v univerzálního Boha, jehož každý pohyb je v dokonalé harmonii se zákony života, které nám poskytl.

Pokračování života a znovuzrození na této planetě zvané Země je skutečností, již příjímá více než polovina světové populace. Američtí indiáni se jí učí už jako děti. Na Východě je tato představa obsahem náboženských učení, stejně jako byla dříve součástí křesťanství.  Všechny odkazy na znovuzrození byly z bible vyškrtnuty byzantským císařem Justiánem ( 483 - 565 n.l.). Ačkoli správnější by bylo říci, že to byla císařovna Theodora, pro niž bylo za vlády jejího manžela, císaře Justiána, krédo křesťanské církve upraveno.

 

Kde se nezvratně v Písmu učí o znovuzrození?

"Jan, 6 - 8 a 3 - 5 a celý zbytek jako celek."

 

Theodořina loupež nebyla zřejmě tak dokonalá, jak by si byla přála.

Odhalená pravda o této věci byla odmítnuta před pouhými patnácti sty lety - je to kapka v moři věčnosti. Zdánlivě celé věčnosti pro ty, kdož žijí v nevědomosti o tomto učení.

 

Na naše různé životy na Zemi se můžeme dívat jako na množství korálků v krabičce. Dokud je nenavlékneme, aby dostaly tvar, řekněme třeba do náhrdelníku, těžko pochopíme vlastní vývoj a růst v celé plnosti.

 

Má vůbec nějaký význam zajímat se o reinkarnaci, když jsem dosud dobře žil i bez ní?

"Nikdy není pozdě napravit své cesty. Neboť život je věčný a vy jste dnes to, co jste, pro to, co jste byli. Spolupracujete-li léta se svým Stvořitelem, můžete dojíti dne, kdy budete společně se všemi, kdož Ho milují."

Dnes jste štastni pro štěstí, které jste dali ve svých předchozích životech. Krásní jste pro krásu, kterou jste vybudovali ve své duši. Jestliže nejste tak krásní, jak byste si přáli, začněte svou budoucnost formovat TEĎ. "Nikdy není pozdě své cesty napravit."

 

Jak žít?

Jelikož žijeme v trojrozměrném světě se smysly omezenými na pět (nebo šest), musíme vynaložit určité úsilí, abychom dosáhli takové úrovně bytí, z níž můžeme na život nahlížet jako na něco víc, než pouhou řadu časových úseků v čase a prostoru, které spolu souvisejí. Pak lze žít ve VĚČNÉ PŘÍTOMNOSTI a tomu odpovídající spokojenosti. "Co je čas a prostor, jste-li obklopeni vlivy, které pro spokojenost pracují uvnitř vaší duše? Chraňte se těch, kdož vás odvracejí od poznání a uvědomování si chvíle. Neboť jen to jedno může být v životě zažito, pokud už jsou jako takové rozděleny. Ale poznávejte a chápejte všechno spíše jako jedno."

 

Proč E. Cayce hovořil o minulých životech?

Cayce nahlížel do minulosti, aby nám pomohl objasnit náš současný stav a podnítil nás k utváření naší budoucnosti.

Homérova Odyssea byla jen krátkým výletem ve srovnání s tím, na němž jsme my. Výlet znamená cestu odněkud někam. Pokud budem svůj život považovat za výletní plavbu, přiblížíme se tak k postoji, že se z něho lze radovat. Když člověk vstupuje na výletní loď, myšlenka na návrat je to poslední, co by ho napadlo. Člověk se těší na společnost, na moře, svěží vzduch, ozdravující pobyt a znovunabytí sil. Ví, že na konci cesty bude zdravější, že se bude moci s vervou pustit do jakékoliv práce.

 

Při jednotlivých reinkarnacích jsme stále téhož pohlaví?

Během různých životů na Zemi někdy pohlaví měníme, abychom prošli určitým vývojem. Vyskytl se ovšem i jeden velmi zvláštní případ, který by se dal označit jako "ultraženský" - Cayce to zdůvodnil takto: "Zde máme znovu a znovu jedince, po každé stránce ženu, která v průběhu svých životů na Zemi pohlaví nezměnila. Není divu, že nerozumí mužům, ani muži jí. Nemohou myslet stejným způsobem, neboť nezažili to, co je již od počátku pro opačné pohlaví přirozeným nutkáním. Proto mohou coby muž a žena zřídka navázat správné vztahy." Z toho vidíme nutnost pro naše vlastní dobro, pro lepší porozumění zažít všechny fáze vývoje.

 

Jeden výklad z roku 1944 byl zvlášť zajímavý.

Cayce začal poznámkou: "Jak neobvyklý záznam - jeden z těch, kdož by se dal nazvat "zhmotnělou matkou světa", neboť jedinec byl jedním z těch, kdož byli v arše. Objevoval se totiž vždy, když mělo dojít k novým zjevením. Pokud se objevuje znovu, je to tehdy, když má k novým zjevením dojít."

 

"Ať jedinec svou mysl, své tělo a své záměry vede tak, aby se stal cestou, kterou mohou přijít poselství, jež jsou nutná k probuzení v myslích lidí, pokud jde o nezbytnost vrátit se k hledání jejich vztahu k Tvořivým Silám, neboli Bohu."

 

Skutečně lidstvo čekají převratné změny?

"Jak bylo ukázáno, (výklad z roku 1943) v příštích několika letech dojde k mnoha vstupům těch, kteří mají připravit cestu nové rase, novému životu lidí, jenž bude součástí příprav na příchod Pána."

 

Vy, kdož jste v tomto období narozeni, povšimněte si toho a nenechte se zaskočit nepřipraveni. Podívejme se na jména některých slavných lidí, kteří se v pravý čas znovuzrodili, aby se jim dostalo Cayceho výkladu:

 

Thomas Jefferson

Johanka z Arku

Pocohontas

Sir Joshua Reynolds

Frances Willard

Marie Antoinetta

Marie Magdalena

a dokonce několik učedníků.

 

To je doba, kdy se přihodí velké věci.

 

str. 45

 

Brýle

 

Někteří lidé se domnívají, že brýle jim ubírají na kráse. Ačkoliv během Cayceho života už k mání byly kontaktní čočky, byly to jen čočky sklérové, téměř tak velké jak oční koupátko. Používaly se jen když to bylo opravdu nutné (využívali je například profesionální komici, jimž brýle vadily při vystoupení). Mikročočky, jak je známe dnes vynalezl až v roce 1948 Kevin Tuhoy, ale opravdu oblíbené se staly až o dobrých deset let později.

 

Prof. Ing. RTDr. Otto Wichterle, DrSc. (27. října 1913 Prostějov – 18. srpna 1998) byl světově proslulý český vědec a vynálezce, pracující zejména v oblasti makromolekulární organické chemie, mezi jejíž zakladatele u nás i ve světě patřil. Proslulý je zejména svými objevy a vynálezy, které vedly k zásadnímu zdokonalení a celosvětovému rozšíření měkkých kontaktních čoček. Tyto výsledky vycházely z jeho původní vědecké práce v oblasti hydrogelů. Wichterle se proslavil též objevem umělého polyamidové vlákna - silonu.


Podpis Otty Wichterleho.Profesor Wichterle vždy hájil nezbytnost širokého základního výzkumu a svobody vědeckého bádání. Vždy zdůrazňoval, že nové praktické výsledky se rodí zejména z rozvoje a mistrovského ovládnutí určité metodiky a teorie, zatímco od počátku násilně cílený či aplikovaný výzkum tyto výsledky nemívá. Tyto principy, které poznal již při svých začátcích v ústavu fy Baťa ve Zlíně, pak po r. 1948 odvážně hájil i při působení jako vysokoškolský profesor, a po r. 1958 jako vědecký pracovník tehdejší ČSAV. Po listopadu 1989 prof. Wichterle jako nově zvolený prezident ČSAV varoval před nebezpečím tržního zneužívání vědy.

Zdroj: Wikipedia


 

Jak se mám brýlí zbavit a jak lze zrak zlepšit?

"...když odstraníme tlaky způsobené toxickými silami, zlepšíme zrak."

Pak následovalo cvičení, které je z mnoha důvodů stále doporučováno. "Také cviky hlavy a krku budou velice užitečné. Cvičte pravidelně, ne občas, nikdy nevynechávejte, každé ráno po dobu šesti měsíců. Pak se dostaví úspěch. Posaďte se rovně a hýbejte hlavou 3x dopředu, 3x dozadu, 3x napravo, 3x nalevo a potom hlavou kroužete 3x na každou stranu. Nepospíchejte, věnujte cvičení čas. Výsledky se dostaví."

 

Když se jeden pacient zeptal, zda potřebuje brýle, dostal odpověď:

"(Budete je potřebovat) už brzy, ale když budete cvičit cviky hlavy a krku, můžete to o pár let oddálit."

 

str. 46

 

Součástí jednoho návodu, jak zlepšit zrak, bylo i použití elektrického vibrátoru:

"Působení vibrací zvláště na první krční obratel nebo na spodinu lebeční a na hlavu... povede ke zlepšení zraku. Hlavou a krkem dělejte krouživé pohyby, zavřete oči a představujte si, že vidíte lépe. To vyvolá reakci, která do činnosti uvede nervovou a svalovou hmotu v té  části smyslového ústrojí, které bylo porušeno."

 

 

Jak zrušit používání brýlí na čtení?

"Provádějte cvičení hlavou a krkem venku (pod širým nebem). Každé ráno jděte na 20 až 30 minut na procházku. Nikdy nesmíte vynechat a říkat - Pršelo, nemohla jsem ven, mám jiné povinnosti - a zapomínat, že máte problémy, kvůli nimž musíte chodit na procházky."

 

Tato odpověď nabízí zcela nový pohled na problém lidského zdraví. Všechna ústrojí v těle jsou pevně propojena. Jedno druhé podporuje, nebo mu - podle okolností - v činnosti brání.

 

Předepsaná léčba zlepší zrak mojí dcery nebo bude potřebovat brýle?

"Léčba má posílit celý organismus. Jelikož je silný, zatím brýle nejsou nutné."

 

 

str. 39

 

Barvy

 

Co je to barva?

"Jak už bylo řečeno, barva není nic jiného, než vibrace. Vibrace,  to je pohyb. Pohyb je aktivitou kladné a záporné síly. Existuje-li aktivita vlastního já, jsou vztahy pozitivní?"

 

Jeden klient pracoval na problému, jak vyřešit otázku harmonie barev.

Chtěl znát odpověď na dotaz: "Jak rychle odhalit příčinu větší harmonie říše barev?"

"Barva je vibrace, jako třeba vysoké harmonické tóny v hudbě. Ty jste už několikrát použil. Užijte je tedy, abyste vyladil své fyzické vědomí a vibrace ve vás, jež mohou - v některých případech - také nabýt podoby barev. Neužívejte je pouze pro vlastní prospěch. Užívejte, ale nezneužívejte."

 

"Jaké barvy jsou pro mne nejlepší? Opravdu to má nějaký význam?"

"Každé tělo, každá činnost, každá bytost na tu či onu barvu reaguje lépe. Třeba v tomto případě jsou určité druhy zelené a modré tím, co vibrace těla zlepší."

 

 

str. 40

 

Očekává se od lidí, že budou barvy nějakým způsobem zduchovňovat (spiritualizovat)?

 

"Barvy jsou přirozenou spiritualizací tónů a zvuků - jsou přirozenou spiritualizací téhož."

 

"A proto červená, tmavá barva korálu vašemu tělu dodá klid v oněch zmatcích a neklidu, jež povstávají uvnitř vašeho já. Stejně tak pigmenty modré tělu dopřejí vzduch, dech lásky, soucitu, pravdy a spravedlnosti, jež jsou ve vás skryty."

 

"Sotva najdete někoho, kdo by byl netolerantní vůči ostatním a kdo by (na sobě) zároveň nosil věci, jež jsou v hlubokém souladu s jeho nitrem, anebo někoho opravdu hodně duševně nemocného, kdo by chodil ve věcech modré barvy."

 

"(Vibrace) purpurové a zlaté představují to nejvyšší, co v oblasti barevných vibrací existuje."

 

 

str. 158

 

Psychohygiena

 

Když chcete být šťastní, musíte myslet šťastně. Když chcete být zdraví - musíte myslet zdravě. To všechno se můžete naučit, podle rad E. Cayceho. Je čas zanechat starých myšlenkových vazeb, které vás omezovaly v minulosti.  V Cayceho moudrosti jsou vskutku nová světla, protože každý z nás má vlastní zvláštní duševní schopnosti.

 

Mysl je projektovým plánem celé stavby našeho bytí. Ujistěte se, že máte plán, na který se lze spolehnout. Co je vaším ideálem? Můžete na základě svého projektu vybudovat hodnotnou stavbu - nebo by to byla chatrč? Uvědomte si své poslání v daném plánu a nezakládejte na nic menšího nez na palác - zasloužíte si jej. Je to vaše dědictví.

 

"Ať vaše srdce zpívá

a mysl vaše ať je čistá

a hleďte tváří ke světlu!

Pak všechny stíny vyblednou."

 

Nenechte se psychologicky manipulovat. Množství psychologických taktik, jichž užívají politici, obchodníci a sdělovací prostředky, je pro většinu z nás natolik průhledné, že vlastně nestojí za řeč. Stejně tak různé obchodní triky, jež leckdo zkouší na veřejnosti, která ve své podstatě není podezřívavá. 

 

 

str. 159

 

 

Psychosomatická medicína

 

Ve svých výkladech Cayce v několika málo větách uděluje důkladné lekce z psychosomatické medicíny. Zde leží příčiny téměř každé choroby - Cayce byl ve své době o generaci napřed. Např. řekl muži, jehož zdraví zasáhl doutnající hněv: "Chování často ovlivňuje tělesné zdraví. Nikdo nemůže nenávidět svého bližního a nemít potíže s žaludkem či s játry.

Nikdo nemůže být žárlivý, zaplavený zlostí a nemít špatné trávení a srdeční poruchy.  Ani jedna z těchto poruch zde není přítomna a toto chování má více společného s postupným hromaděním sklonů k neuriticko-artritickým projevům."

 

Vše je součástí emočního pozadí, které brání zdravému proudění krve a mízy i normální činnosti žláz a nervů.

"Občas se jako locomotorický příznak objevuje strnulost, nutkání na zvracení a špatná činnost trávicí soustavy. Zdá se, že bolesti hlavy pocházejí z poruch mezi játry a ledvinami. Lepší vylučování obvykle způsobuje, že tyto potíže ustupují." To vše jsou symptomy, nikoli příčiny.

 

Později se objevil základ všech metod Cayceho léčení. "Uvnitř člověka je vše potřebné pro dovršení léčby těla, neboť celé uzdravování musí pocházet z Božské síly. Ostatně, kdo léčí tvé nemoci? Zdroj univerzální pomoci." Vše nechal na jednotlivci a jeho nadhledu.

 

"Přejete si cítit se dobře? Přejete si podřídit se Božímu vlivu, který se ve vás může projevit stimulací skrytých center přirozené aktivity?

Všechny uvedené síly totiž musejí přicházet z jednoho zdroje. Jejich využíváním se pouze stimulují atomy těla, neboť každá buňka je v sobě jakoby zástupcem vesmíru."

 

 

str. 22

 

Aromaterapie

 

Obklopování se aurou vůně bylo v minulosti běžnější. I dnes však vzrůstá obliba kadidla a různých vonných kouřových tyčinek. Soudíme tak alespoň podle toho, že se objevují také u pokladen v supermarketech. Pokud jde o parfémy - v obchodních domech a speciálních i dámských - záleží jen na vás, zda si vyberete tu pravou.

 

Jak často a v jakých souvislostech se ve výkladech objevovaly zmínky  o vůních, budeme ilustrovat na následujících ukázkách.

 

Když jednou E. Cayce začínal výklad pro nového klienta, popotáhl nosem a řekl:

 

"Víte, pro tělo by bylo velice dobré změnit vůně v místnosti od mandlí k levanduli, to by bylo mnohem lepší."

 

Jiné pozorování bylo učiněno na dálku. "Zvláštní - (dotyčnou) bytost často obklopuje vůně fialkového kořínku, měla by ji mít pořád nablízku - stejně jako kosatec nebo nějakou jinou bílou květinu (by měla mít) vždy (nablízku)."

 

"Neboť nachová barva by měla být těsně u těla, a vůně či pachy, jako třeba vůně levandule, mají svůj vliv - ne ve velkém množství, ale v takovém, které vede k harmonii."

 

"Tělo se stává poměrně citlivým k vůním a stejně tak k barvám. Zejména nachová a barva korálu - by měly být poblíž těla - a růže."

 

"Fialka a fialková vůně s kosatcem florentským jsou vůně (dobré) pro (dotyčnou) bytost."

 

"Také vůně, jež vyvolají vibrace, budou levandule nebo fialkový kořen."

 

"Vůně - nechť s vámi často pobývá Život Věčný a (sám) přijdete na to, zda (bude vhodnější) váček ( s vonnou látkou ) nebo tekutina - to přinese tělu vibrace, jež mu dodají sílu."

 

Jsou případy, kdy vůně vyvolají vzpomínky, jež byly zasunuty kdesi hluboko v paměťových buňkách. Tak tomu bylo například u jednoho klienta, kterému E. Cayce řekl:

 

"Barvy a vůně mají na (dotyčnou) bytost zvláštní vliv. A pokud se spojí lotos a santalové dřevo s cedrem, stávají se (něčím) téměř - i pro vnitřní smysly - nepřemožitelným, nezdolným.

 

 

 

str. 208        Vůně

 

 

Zdá se, že všichni výrobci pafémů či kosmetiky mají nejméně jednu speciální vůni. I každé krejčovství si vytváří vůni, o níž doufá, že bude s jeho jménem spojována. Je zajímavé, že zhruba 80 procent veškerých obchodů se ve světě vůně a parfémů uzavře v předvánoční době. Lidem, kteří komponují, vytvářejí parfémy, se v kosmetickém průmyslu říká "nosy" nebo "nosové". Čich těchto lidí je tak jemný a vycvičený, že jen s jeho pomocí dokáží analyzovat vůni a určit použité ingredience. Nejprve z vůně vyberou svrchní tóny, potom se zaměří na další složky a na spodní tóny (fixativa). Jeden klient E. Cayceho takovým "nosem" byl. Výklady pro něj se vůní zabývaly do veliké hloubky. Zde jsou některé výňatky:

 

"Ve fyzickém těle není silnějšího vlivu (fyzickým tělem je míněno zvíře nebo člověk - člověk se čas od času poněkud troufale považuje za vyšší stupeň) nežli je účinek pachů či vůní na olfaktorické nervy..."

 

"Protože vůně či pach jsou plyny, nikoli hustší látka, jež v životě jedince vyvolává takovou aktivitu věcí degradovat, ničit..."

 

"Co jiného učinil Jeroboam, jenž uvedl děti Izraele do hříchu, než že jim nabídl něco santalového dřeva...Egypťanů, jež v člověku pomáhalo probouzet vášně  a touhy po naplnění nebo uspokojení vlastních žádostí..."

 

"Co vneslo rozmanité pachy a vůně do zkušenosti člověka? Podporovala někdy vůně levandule tělesné asociace? Byla vždycky spíše tím, na čem andělé světla a milosrdenství ponesou lidské duše na místa milosti a míru."

 

 

str. 115      Muzikoterapie

 

 

V dnešní době znovu začínáme objevovat léčivé možnosti barvy a hudby. Stále více si uvědomujeme jejich skutečné hodnoty.

 

"Zvuky, hudba a barvy mohou hodně napomoci při vytváření náležitých vibrací jedinců, kteří jsou duševně nevyrovnaní, nemají dostatek tělesné energie, nebo jsou churaví na těle či na duchu. Mohou být využity jako zdroj velmi prospěšné zkušenosti."

 

Častější je rovněž využívání hudby v nemocnicích - v tomto směru však je co dohánět. Hudba se také jako součást programů zaměřených na léčbu prací využívá v sanatoriích pro duševně nemocné. Je to ideální způsob jak vnést do vibrací nějak narušeného pacienta harmonii. Přehrávat oblíbené melodie, jež si pacienti vyžádají, nejenže vnáší harmonii do vzorců jejich chování, ale nemocné současně přibližuje kolektivu a zapojuje je do jeho činnosti. A dokud nedojdeme k tomu, že lidé okolo nás jsou mnohem důležitější než my, budeme se mít čemu učit.

 

Hudba se ve velké míře používá i při výuce mentálně retardovaných. Začíná se pouze rytmem. Dítě dostane bicí nástroje a je vybídnuto, aby hrálo současně s klavírem nebo fonografem. Rytmus, který udržuje, je projevem jeho koordinační schopnosti a zároveň příslibem do budoucího pokroku, budoucího příznivého vývoje.

 

Jakou náplň studia prosazovat ve středním a vysokém školství?

 

"Hudbu! Její dějiny i (samotnou) praktickou hudbu v různých podobách. Učíte-li se hudbě, učíte se zároveň historii. Studujete-li hudbu, studujete současně matematiku. Když se vzděláváte v hudbě, poznáváte vše, co je k naučení - s výjimkou věcí špatných a zlých."

 

Směřování k hudbě, k tomu, abychom ji dokázali chápat a prožívat, by mělo být součástí veškeré výuky a výchovy - v nemocnicích, ve školách i v činnostech přesahujících školní osnovy. Hudba je jedním z velkých darů, které nám život poskytuje zdarma. Schopnost radovat se a těšit z hudby leží v našem nitru, uvnitř nás. Nezdřídka i jednoduchý kurz přispívající k pochopení hudby a hlubšímu zážitku z ní, může otevřít bránu do kouzelné země nálad, barev, zvuků, do říše, která, necháme-li se jí unést, má moc nahradit vybitou energii, zklidnit rozrušené nervy a obnovit ztracenou harmonii.

 

Jak vznikají nové a nové nástroje, zbystřuje a vyvíjí se také náš sluch. Naše vědomí se pohybuje na více úrovních než dříve. Stále však existují zvukové vibrace, k nimž nemáme přístup, jež jsou našim smyslům nepřístupné - například vysoký tón ultrazvukové píšťalky, který psi slyší, ale lidé nikoliv.