Děti, naši učitelé - nechme se dětmi vychovávat

13.10.2012 14:57

Děti, naši učitelé - nechme se dětmi vychovávat

z knihy Indigové děti - nová generace dětí


Všechny problémové či v něčem talentované děti nejsou indigové děti, a všechny indigové děti také nejsou problémové. Problémy (hyperaktivita, porušená pozornost, hlubší vhled do věcí než u učitelů a rodičů aj.) vznikají právě různorodou výjimečností těchto dětí. Duchovní bytost těchto dětí je prostě jinak utvářená, a proto je klasickou moderní psychologií a výchovou s běžnými šablonami těžko pochopitelná. Jejich nápadné a neobvyklé způsoby chování jsou nedostatečně a jednostranně chápány ze základu pouze biologického obrazu člověka, a pak i zacházení dospělých s nimi je zcela nesprávné. Tyto senzitivní děti například rozpoznávají každou nepravdivost a neidentitu u rodičů i učitelů, a to vede buď k trucovité uzavřenosti nebo až k zuřivosti. Se svým vysokým pocitem vlastní hodnoty chtějí být ceněny, žádají od okolí jednání jako s plnohodnotnými osobnostmi. Častý hluboký soucit se vším živým vede k nezvládnutí reakcí na surovost a křivdu. Jádro problému leží pak v tom, že tyto děti potřebují přiměřenou, fantazie plnou, mnoho trpělivosti vyžadující, vciťující pomoc dospělých. Požadují plnou osobnost svých bližních, požadují pochopení, mnoho lásky a především konsekventní jednání, aby se samy naučily zacházet se svými možnostmi a omezeními.